Mag ik eigen eten meebrengen?


Pampus heeft eigen horeca in het Paviljoen’1874, met voor ieder wat wils. Hier ben je van harte welkom. Liever zelf wat meebrengen, is geen probleem. Het is alleen niet toegestaan om de meegebrachte etenswaren in het paviljoen of aan een van de terrastafels te nuttigen. Maar het eiland is groot en biedt tal van andere plekken om neer te strijken. Zorg er wel voor dat er geen picknickresten overblijven en dat je je eigen afval zelf weer van het eiland meeneemt.

Mag ik overnachten?

Je kunt in principe niet overnachten op Pampus. Wel organiseert Pampus in de zomer speciale kampeernachten en kun je via het bedrijf Water-Front boeken voor een overnachting in een drijvende lodge die in de haven van Pampus ligt. Voor speciale aanvragen kunt je contact opnemen met info@pampus.nl.

Voor welke dieetvragen hebben jullie alternatieven? (bv lactose allergie, vegetarisch, glutenvrij, koosjer)

Wij bieden diverse alternatieven. Voor meer informatie stuur een e-mail aan info@pampus.nl.

Als ik file heb, wacht de boot dan?

De boot heeft vaste vertrektijden en wacht (helaas) niet.

Mag ik mijn hond meenemen?

Alleen hulphonden mogen mee aan boord van onze veerboot. Kom je met een eigen boot en heb je je hond bij je, dan staat bij ons vers water klaar en kun je hem op het gedeelte rond de haven en het paviljoen bij je houden. Honden mogen uitdrukkelijk niet buiten dit gedeelte komen (m.u.v. hulphonden). Vanzelfsprekend rekenen we op je om de eventuele uitwerpselen keurig op te ruimen. 

Ik ben mijn e-tickets kwijt. Hoe kan ik nieuwe krijgen?

Log opnieuw in op je account in de ticketshop op www.pampus.nl. Onder ‘mijn profiel’ vindt je ‘Historiek en overzichten’. Kies het gewenste overzicht en kies ‘mijn exposities’. Klik op ‘e-ticket’. Daar vindt je een pdf van uw e-tickets. Neem deze altijd mee naar de boot (uitprinten is niet nodig als je de tickets via je je mobiel kunt laten zien), samen met eventuele kortingskaarten- en bonnen.

Kunnen wij plaatsen naast elkaar reserveren op de boot?

Je bepaalt zelf waar je gaat zitten op de boot, er kunnen geen plekken worden gereserveerd. Een gedeelte van de boot is overdekt, dus daar zit je droog bij slecht weer. Op een volle boot, bij slecht weer, kan het dus zijn dat je op het bovenste (open) gedeelte komt te zitten.

Wat is er te doen voor kinderen?

Pampus biedt diverse activiteiten voor kinderen. Zoals de belevingsroutes ‘Het Verhaal van Pampus’ en ‘Het geheime Wapen van Amsterdam’. In die laatste vlieg je in een luchtballon boven alle forten. Ook zijn er sleutel-games en diverse speurtochten die van Pampus een spannend uitje maken. In schoolvakanties en de meeste lange weekenden organiseert Pampus speciale activiteiten die extra leuk zijn voor gezinnen met (klein)kinderen.

Is het eiland toegankelijk voor rolstoelen, kinderwagens en rollators?

Pampus is helaas slecht toegankelijk voor minder-validen: rolstoelen en kinderwagens rijden niet goed op de grillige ondergrond van het fort. Wij raden een bezoek af aan mensen die werkelijk slecht ter been zijn. Een bezoek aan Pampus is op eigen risico. Als het wel mogelijk is om toch mee te kunnen varen en in het paviljoen te wachten op de rest van het gezelschap (die het fort ingaat), dan hebben wij een inkijkboek over Fort Pampus en vanaf 2020 een iPad die voorzien is van een digitale rondleiding.

Is Pampus ook leuk bij regen?

Jazeker! Het fort is geheel overdekt, evenals het restaurant. Daarnaast regent het bijna nooit aan een stuk door, dus tussen de buien is een rondje Pampus hartstikke leuk om te doen (volg de Eye Openers!). Onze veerboot is gedeeltelijk overdekt en doordeweeks is er bijna altijd wel plek binnen aan boord.

Vaart de veerboot bij slecht weer?

Bij windkracht 7 en hoger kan de veerdienst naar Pampus niet varen. Wij maken dit kenbaar via onze website, Facebook en Twitter. Aangezien weersomstandigheden snel kunnen veranderen, adviseren wij je om voorafgaand aan je bezoek aan Pampus onze website en social media in de gaten te houden. Mocht de veerdienst wegens slecht weer uit de vaart worden gehaald, dan kun je met je ticket een nieuwe reservering op een ander tijdstip maken. Wij kunnen je geld niet retourneren.

Kan ik betalen met pin/creditkaart?

Je kunt alleen met pin en cash betalen, waarbij we sterk de voorkeur hebben voor pin.

Meer informatie vindt je in onze huisregels:

Huisregels voor bezoekers 2018