ANTWOORDEN
op
Veelgestelde Vragen

Home » Plan » praktische informatie » veelgestelde vragen

Ik heb de boot gemist, wat nu?

Op vertoon van je ticket, kun je altijd een boot later nemen (precies een uur later dan de originele vertrektijd). Bellen om om te boeken is niet nodig.

Mag ik overnachten?

In de zomer organiseert Pampus speciale kampeernachten, houd onze sociale media en nieuwsbrief in de gaten voor de laatste informatie. Ook is het mogelijk om in groepsverband te overnachten op een slaapschip. Neem hiervoor contact op met onze evenementenafdeling.

Let op: Pampus beschikt niet over jachthavenfaciliteiten, het is niet toegestaan om met eigen boot te overnachten in de haven van Pampus. Uiteraard is het mogelijk in de luwte van het eiland een ankerplaats te zoeken.

Voor welke dieetwensen hebben jullie alternatieven?

Voor bestaande allergieën (zoals beschreven door de LMIV) en dieetwensen hebben we alternatieven beschikbaar. Meld je even bij de bar, dan helpen we je verder. Als je hebt gereserveerd voor een van onze dineravonden, vragen we je dieetwensen vooraf per mail door te geven via info@pampus.nl.

Als ik vertraagd ben, wacht de boot dan?

Onze veerdienst vaart volgens een vast schema en kan helaas niet wachten op laatkomer. Het is geen enkel probleem om een volgende boot te nemen.

Mag ik mijn hond meenemen?

Ben je op pad met je eigen boot en wil je je viervoeter even de benen laten strekken? Rond het paviljoen en de haven zijn honden aangelijnd toegestaan, er staat vers water klaar! Wel vragen we je uitwerpselen op te ruimen. Aan boord van ons veer zijn honden niet toegestaan. Voor hulphonden maken we een uitzondering: deze zijn op het veer en overal op het eiland toegestaan.

Ik ben mijn e-tickets kwijt. Hoe kan ik nieuwe krijgen?

Als je een profiel hebt aangemaakt bij het boeken, kun je in de webshop tickets opvragen onder ‘mijn profiel’ via ‘Historiek en overzichten’. Kies het gewenste overzicht en kies ‘mijn exposities’. Klik op ‘e-ticket’. Daar vindt je een pdf van je e-tickets. Neem deze altijd mee naar de boot (uitprinten is niet nodig als je de tickets via je je mobiel kunt laten zien), samen met eventuele kortingskaarten- en bonnen. Lukt dit niet, neem dan contact met ons kantoor op.

Als je geen profiel hebt aangemaakt werkt bovenstaande niet. Zoek eerst even in je ongewenste mail. Vind je niets terug? Neem dan contact op met ons kantoor.

Kunnen wij plaatsen naast elkaar reserveren op de boot?

Je bepaalt zelf waar je gaat zitten op de boot, er kunnen geen plekken worden gereserveerd. Een gedeelte van de boot is overdekt, dus daar zit je droog bij slecht weer. Op een volle boot, bij slecht weer, kan het dus zijn dat je op het bovenste (open) gedeelte komt te zitten.

Is Pampus ook leuk bij regen?

Jazeker! Het fort is geheel overdekt, evenals het paviljoen. Daarnaast regent het bijna nooit aan een stuk door, dus tussen de buien is een rondje Pampus hartstikke leuk om te doen (volg de Eye Openers!). Onze veerboot is gedeeltelijk overdekt en doordeweeks is er bijna altijd wel plek binnen aan boord.

Kunnen we een rondleiding krijgen?

Er zijn gratis rondleidingen op het eiland en je kunt je op het eiland bij de gids aanmelden. De maximale groepsgrootte voor een rondleiding is 25 personen en je vindt de starttijden op het infobord op het plein. We kunnen de beschikbaarheid van een rondleiding niet garanderen.

Gelukkig is het altijd mogelijke een audiotour te volgen! Deze rondleiding is in meerdere talen beschikbaar, zowel op een podcatcher (verkrijgbaar in de museumwinkel) als op je eigen smartphone.

Vaart de veerboot bij slecht weer?

Bij windkracht 7 en hoger kan de veerdienst naar Pampus niet varen. Wij maken dit kenbaar via onze website, Facebook en Twitter. Aangezien weersomstandigheden snel kunnen veranderen, adviseren wij je om voorafgaand aan je bezoek aan Pampus onze website en sociale media in de gaten te houden. Mocht de veerdienst wegens slecht weer uit de vaart worden gehaald, dan kun je met je ticket een nieuwe reservering op een ander tijdstip maken. Wij kunnen je geld niet retourneren.

Hoe kan ik betalen?

Aan boord van het veer, in de museumwinkel en in het paviljoen kan alleen met PIN of met de creditcard betaald worden.

Is het eiland toegankelijk voor rolstoelen, scootmobiels, rollators en kinderwagens?

Pampus is helaas (nog) niet goed toegankelijk voor mindervaliden en kinderwagens. Lees hier meer over toegankelijkheid.

Mag ik roken op Pampus?

Ons erfgoed en het Pampus Paviljoen zijn rookvrij. Wil je erg graag even roken? Op het plein is een plekje waar je kunt roken.